Kamis, 06 Desember 2012

Kumpulan Kata-Kata


Dan apa yang kau fikirkan dalam otak kamu jauh lebih berharga daripada emas dan perhiasan. Sehingga tidak peduli semiskin mana pun kita, kita tetap kaya. Kerana tidak akan ada seorang pun yang dapat mencuri otak kita, fikiran kita dan idea kita.Kita lahir dengan otak di dalam tengkorak kepala kita. Mutiara Islam

Untuk berupaya mengumpulkan pujian dan kritikan dan memilih mana yang benar dan mana yang salah.Kita dilahirkan dengan 2 buah telinga di kanan dan di kiri, supaya kita dapat mendengarkan semuanya dari dua buah sisi.
Supaya engkau beroleh sahabat, hendaklah diri engkau sendiri sanggup menyempurnakan menjadi sahabat orang -Hamka.

Hiduplah seperti lilin menerangi orang lain, janganlah hidup seperti duri mencucuk diri dan menyakiti orang lain. Hikmah Ujian Allah

Kita lahir dengan dua mata di depan wajah kita, kerana kita tidak boleh selalu melihat ke belakang. Tapi pandanglah semua itu ke depan, pandanglah masa depan kita.
Fikirkan tentang dirimu. Jika satu bangsa telah mula berfikir, tidak ada satu kekuatan pun yang boleh menghentikannya -Voltaire.
Sebaik-baik manusia ialah yang diharapkan kebaikannya dan terlindung dari kejahatannya.

Kerana mulut adalah senjata yang sangat tajam, mulut bisa menyakiti, bisa membunuh, bisa menggoda, dan banyak hal lainnya yang tidak menyenangkan. Sehingga ingatlah bicara sesedikit mungkin tapi lihat dan dengarlah sebanyak-banyaknya.Kita lahir dengan 2 mata dan 2 telinga, tapi kita hanya diberi 1 buah mulut.
Semoga anda mendapat cukup kebahagiaan untuk membuat saudara bahagia, cukup cubaan untuk membuat saudara kuat, cukup penderitaan untuk membuat saudara menjadi manusia yang sesungguhnya, dan cukup harapan untuk membuat anda positif terhadap kehidupan.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar