Kamis, 06 Desember 2012

Kata Mutiara


Manusia boleh membentuk seribu kata-kata, seribu bahasa.Tapi kata-kata bukan bukti unggulnya perasaan.Kata-kata itu sebenarnya tidak mempunyai makna untuk menjelaskan perasaan.
Pengecut mati banyak kali sebelum kematiannya. Yang berani mati hanya sekali. mutiara islam

Mengingatkan kita pada penghargaan dan pemberian cinta diharapkan berasal dari hati kita yang paling dalam. Belajar untuk mencintai dan menikmati betapa kita dicintai tapi jangan pernah mengharapkan orang lain untuk mencintai kita seperti kita mencintai dia.Kita lahir hanya dengan 1 hati jauh di dalam diri kita. Manfaat Shalat Dhuha

Tetapi benih itu tidak akan tumbuh seandainya tidak dibajai dengan keberanian.Setiap jiwa yang dilahirkan telah tertanam dengan benih untuk mencapai keunggulan hidup.

Sahabat terbaik adalah dia yang dapat duduk berayun-ayun di beranda bersamamu, tanpa mengucapkan sepatah katapun , dan kemudian anda meninggalkannya dengan perasaan telah bercakap-cakap lama dengannya.

Jikalau pun anda tidak terkena jelaganya sudah pasti akan terkena asapnya.Sahabat yang tidak jujur ibarat dapur yang berhampiran.
Yang memimpin wanita bukan akalnya, melainkan hatinya.
Amat mudah untuk memadamkan api yang sedang marak, tetapi sukar untuk meredakan api kemarahan dalam diri.

Mahkota kemanusiaan ialah rendah hati.

Berilah cinta tanpa meminta balasan dan kita akan menemui cinta yang jauh lebih indah.

Lombong emas dalam diri anda adalah fikiran kau. kamu dapat menggalinya sedalam-dalamnya dan sepuas-puas yang anda inginkan -Abdullah Mansur M.H.

Kalau kita dapat membuka dan menutup telinga dengan mudah sebagaimana membuka dan menutup mata, pasti kita akan terhindar dari mendengarkan banyak kebatilan.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar